„Dopamina” to profilaktyczny projekt dla szkół, którego celem jest wspieranie młodzieży w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych oraz rozumieniu wpływu tych platform na ich życie, zdrowie psychiczne i relacje.
Uczniowie naszej szkoły mieli możliwość uczestniczenia w dwóch wartościowych lekcjach on – line. „DOPAMINA – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?” podczas, której uczestnicy dowiedzieli się co zrobić, aby kontrolować technologię a nie technologia nas. Poznali odpowiedź na pytanie, dlaczego media społecznościowe tak nas przyciągają i co sprawia, że nasza uwaga jest dla dostawców usług internetowych najcenniejszą walutą. Dowiedzieli się czym jest pętla dopaminowa i poznali sposoby radzenia sobie z siłą jej oddziaływania. Nauczyli się jak dbać o cyfrową higienę. A to wszystko na podstawie filmu dokumentalnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pt. „Dopamina”. „DOPAMINA – jak budować dobre relacjach rówieśnicze, a stawiać granice w tych toksycznych?” podczas zajęć uczestnicy mieli okazję przyjrzeć się swoim relacjom, nauczyć się identyfikować i nazywać zachowania określone przez czerwone i zielone flagi (pozytywne/negatywne, toksyczne/zdrowe), poznali typy reakcji na negatywne zachowania, miały okazję poćwiczyć w jaki sposób stawiać granice w relacjach, oraz odkryć czym są dla nich dobre relacje.