„Budowlanka” bierze udział w międzynarodowym projekcie Go4VocationalSkills 🇵🇱 🇬🇷 🇧🇬 🇪🇸 🇪🇺

Niedawno wspominaliśmy o innowacyjnym narzędziu IT, które pomaga diagnozować kompetencje zawodowe uczniów. 🌍🎓 Ale testowanie to dopiero początek! Co zrobić z wynikami testów i jak najlepiej wykorzystać je do rozwoju swoich umiejętności? 🤔💡

W ramach projektu Go4VocationalSkills przygotowaliśmy coś specjalnego! Nasze opracowanie dostarcza narzędzi, które pomogą podnieść kluczowe kompetencje i efektywnie rozwijać umiejętności zarówno zawodowe, językowe jak i miękkie!

📑 Dlaczego warto zajrzeć do naszego materiału?

👉 Dowiedzie się, jak rozwijać kompetencje w takich obszarach jak budownictwo, logistyka, energia odnawialna, a także uniwersalne umiejętności miękkie, które są niezbędne w każdej branży!

👉 Znajdziecie gotowe działania rozwojowe – które umożliwiają lepsze przygotowanie do wejścia na rynek pracy.

👉 Poznacie możliwości finansowania – zarówno z krajowych, jak i międzynarodowych źródeł.

To doskonałe wsparcie zarówno dla nauczycieli wspierających rozwój swoich uczniów, jak i dla osób, które chcą samodzielnie rozwijać kluczowe kompetencje! 🚀

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem na naszej stronie: https://g4vs.dobrekadry.pl/rezultaty/

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.

GO4VS

📜 Maraton Pisania Listów ✍️

12 grudnia uczniowie Zespołu Szkół Technicznych w Kłodzku wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu – maratonie pisania listów! 📩 Całą inicjatywę zorganizowała Pani Katarzyna Baraniuk, a pilnowały nas także Pani Ewelina Dawid, Pani Patrycja Jachlewska i Pani Monika Szponar. 💪

Podczas gdy my pisaliśmy listy, inni nauczyciele uczestniczyli w warsztatach. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu udało nam się napisać ponad 200 listów! 🎉 To niesamowity wynik, z którego wszyscy możemy być dumni! ❤️

 

Go4VocationalSkills – nowy sposób pomiaru kompetencji dla młodych techników

Zespół Szkół Technicznych w Kłodzku stara się stale podnosić jakość nauczania i dostosowywać ofertę edukacyjną do potrzeb rynku. Tym razem chcemy przedstawić jeden z rezultatów międzynarodowego projektu Go4VocationalSkills. Projekt realizowany jest w partnerstwie polsko-hiszpańsko-bułgarsko-greckim, a jego głównym celem jest wyposażenie uczniów i szkół w narzędzia do kompleksowej oceny ich kompetencji oraz lepszego dopasowania ich umiejętności do oczekiwań rynku pracy.

Co wyróżnia projekt Go4VocationalSkills?

W ramach projektu opracowano innowacyjne narzędzie informatyczne, które umożliwia ocenę poziomu kompetencji uczniów z kierunków takich jak technik budownictwa, technik logistyki czy technik energetyki odnawialnej. Dzięki testom na ponad 420 uczniach i pracodawcach z całej Europy narzędzie to pozwala m.in. na:

– Dokładne zidentyfikowanie luki kompetencyjnej między oczekiwaniami pracodawców a faktycznymi umiejętnościami uczniów.

– Prezentację wyników w sposób czytelny – w formie wykresów i tabel.

Co ważne, narzędzie obejmuje ocenę dwunastu rodzajów kompetencji, w tym zarówno zawodowych (np. wiedza teoretyczna, praktyczna czy znajomość oprogramowania), jak i uniwersalnych (np. zdolność rozwiązywania problemów, komunikacja w zespole czy samodzielność).

To jednak dopiero początek! Dzięki innym rezultatom projektu uczniowie mają szansę otrzymać konkretne rekomendacje w zakresie podnoszenia kompetencji wraz z przykładami zasobów (kursów, szkoleń online, programów UE) dostępnych w Polsce i Europie, które umożliwiają dostosowanie poziomów poszczególnych kompetencji do oczekiwań rynkowych.

Dlaczego warto zainteresować się projektem i jego rezultatami?

Go4VocationalSkills to nie tylko innowacja edukacyjna, ale także szansa na rozwój dla uczniów i nauczycieli. Nowoczesne narzędzie stworzone w ramach projektu wyznacza nowe standardy w ocenie kompetencji zawodowych, umożliwiając młodym technikom skuteczne wejście na rynek pracy. To krok w stronę przyszłości, w której edukacja zawodowa jeszcze lepiej odpowiada na potrzeby dynamicznie zmieniającej się gospodarki. Rozbudowane materiały wspierające, takie jak poradnik wideo i przewodnik online, umożliwiają łatwe testowanie i wdrożenie naszego narzędzia w dowolnej szkole technicznej w Europie!

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Więcej o projekcie i jego wynikach znajdziecie na stronie: https://g4vs.dobrekadry.pl/rezultaty